skip to Main Content

Backoffice

Wil je op de hoogte gehouden worden?

We vertellen je graag waar we mee bezig zijn. Ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox.

Kan ik je helpen?

Heb je vragen met
betrekking tot backoffice?
Dan help ik je graag verder.
E-mail: Romy@wijzijnmeo.nl
Tel. (072) 511 49 67

Backoffice

De leden zijn het bestaansrecht van een patiëntenorganisatie; de goede band met hen staat dus altijd voorop. Dit maakt een zorgvuldige omgang met hun gegevens, betrouwbaar factureren en bereikbaar zijn dus méér dan noodzakelijk. Deze administratieve opgave betekent echter dat er minder capaciteit beschikbaar is voor de kerntaken van je organisatie.

MEO biedt daarom een uitgebreid pakket aan backoffice-diensten:

  • Bestuursondersteuning
  • Leden- en donateursadministratie
  • Salarisadministratie – indien je personeel in dienst hebt
  • Financiële administratie
  • Digitaal werken
  • Communicatie

Taken

Bestuursondersteuning betekent onder meer dat we het landelijke coördinatiepunt en vaste postadres van je organisatie worden. De backoffice behandelt post en e-mail en is tijdens kantooruren het eerste aanspreekpunt voor vragen. Ook beheren we het archief, inclusief opslagruimte, en stellen we rapportages voor het bestuur van je organisatie op.

Wij verzorgen de leden- en donateursadministratie, waaronder het in- en uitschrijven van leden en donateurs, het verwerken van wijzigingen, facturering en meer. Mocht je personeel in dienst hebben, dan verzorgen we ook de salarisadministratie. De financiële administratie, zoals de boekhouding, jaarrekening, jaarverslag en financiële stukken voor de VWS-subsidie, nemen we ook voor onze rekening.

Het bestuur krijgt digitaal toegang voor onder meer samenwerking aan websites, e-mail en toegang tot bestanden. Met het vormgeven en verzenden van voorlichtingsmateriaal en drukwerk verzorgt de backoffice de communicatie met je achterban en eventuele andere belangstellenden.

Patiëntenorganisaties een extra laag tarief

Wij bieden ons backoffice-pakket in samenwerking met PGOsupport aan, dé landelijke netwerkorganisatie voor patiëntenorganisaties. Hiermee bieden we je ondersteuning, terwijl je ons helpt om onze maatschappelijke doelen te bereiken. Onze backoffice-diensten zijn volledig in lijn met de eisen die gesteld worden in het VWS-besluit subsidiëring van patiëntenorganisaties 2019-2022.

Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Onze laatste projecten

Wil je op de hoogte gehouden worden?

We vertellen je graag waar we mee bezig zijn. Ontvang de laatste ontwikkelingen in je mailbox.

Kan ik je helpen?

Heb je vragen met
betrekking tot vormgeving?
Dan help ik je graag verder.
E-mail: Romy@wijzijnmeo.nl
Tel. (072) 511 49 67

Back To Top