skip to Main Content

Content marketing

Marketing van
waardevolle informatie

Contentmarketing is het inzetten van jouw content om een groter publiek aan je te binden. Dit kun je doen door bijvoorbeeld jouw laatste blog te adverteren op sociale media. Dat is iets anders dan de vorm van adverteren die we al jaren gewend zijn: je prijst geen product aan, maar biedt informatie die interessant is voor je achterban.

Dat heeft een aantal effecten. Allereerst kun je er het publiek dat je al kent mee bereiken: de mensen die je volgen op sociale media. Zij worden weer even herinnerd aan het bestaan van je organisatie, worden hopelijk iets wijzer van wat je ze aanbiedt en reageren er misschien ook nog op: allemaal acties die hun band met je organisatie kunnen versterken.

Nieuw publiek

Daarnaast kun je er mensen mee bereiken die je nog niet kent. Door gericht te adverteren, bijvoorbeeld op een doelgroep die lijkt op je bestaande publiek, breng je je content onder de aandacht van een nieuwe groep mensen. Een eerste kennismaking, die hopelijk tot meer zal leiden. Dat laatste gaat natuurlijk niet vanzelf. Ook daarvoor biedt goede contentmarketing de juiste handvatten. Google, Facebook en LinkedIn leveren je namelijk uiterst waardevolle inzichten in de wensen en interesses van je leden, volgers en bezoekers.

Hiermee kun je heel gericht inspelen op wat er nodig is om de volgende stap te zetten, zowel bij je bestaande publiek als bij nieuwe groepen. Zo kunnen die inzichten de basis vormen voor nieuwe sociale campagnes of om bepaalde content onder de aandacht te brengen. Je kunt ook ‘retargeting’ inzetten, zodat je achterban op verschillende websites je advertentie terugziet. Ook voor het optimaliseren van het aantal contactmomenten voordat iemand tot actie overgaat – zoals een aankoop in je webshop of een bezoek aan je evenement – zijn de inzichten van onschatbare waarde.

Maximaal effect

MEO helpt je graag, om te zorgen dat alle tijd en aandacht die je aan je content besteedt, het maximale effect oplevert. Van advies, de inrichting van je campagnes tot overzichtelijke rapportages met waardevolle inzichten, we zijn er tijdens elke stap van het proces. Samen investeren we in de groei van jouw achterban en heb je straks, voor de doelen van jouw organisatie, de aandacht van een groot en welwillend publiek.

waar we trots op zijn

Meest recente projecten

Social return

Online marketing
met sociale impact

Als je bij ons online marketing afneemt, dan helpen wij je om social return on investment (SROI) te creëren. Wil je weten hoe je samen met MEO jouw social-returnverplichting tot een maatschappelijke meerwaarde maakt? Ga naar onze speciale pagina over social return.

Back To Top