Zonne-Man

Zonne-Man helpt particulieren en bedrijven op een begrijpelijke en vooral persoonlijke wijze aan zonnestroom. Met passie, want hun werk vinden ze écht leuk. Zo leuk, dat ze meer mensen aan groene stroom willen helpen. Omdat dit de wereld een stukje mooier maakt, dragen we daar graag een steentje aan bij.

Het resultaat

Met advertenties in Google en Meta (het bedrijf achter Facebook en Instagram) stimuleren we mensen om de website te bezoeken. Omdat de uitingen bij elkaar aansluiten en op elkaar zijn afgestemd, heeft dat alleen al in de zomer van 2023 geleid tot meer dan negentig offerteaanvragen en ruim tachtig telefoontjes.

 Kortom, op naar meer volle daken!

De aanleiding

Hetzelfde gevoel, maar dan online

Zonne-Man heeft een loyale klantenkring die zich uitbreidt door mond-tot-mondreclame. Aan ons de taak om datzelfde vertrouwde gevoel online over te brengen. Hoe wil een klant het contact met Zonne-Man ervaren? Met welke vragen loopt die rond? Welke beloftes kan Zonne-Man doen en wat maakt een klant echt blij?

“Voor een lange-termijnrelatie is vertrouwen het allerbelangrijkste,” zegt Hanno Schlenther, oprichter en Zonne-Man himself. “Dit was tussen MEO en ons direct het geval.”

De oplossing

We namen de regie en planden meerdere creatieve sessies. Binnen drie weken bouwden we een website, met een visuele stijl en basisteksten die Zonne-Man online gezicht gaven. We presenteerden ook een sociale-media-aanpak, compleet met uitgewerkte thema’s en berichten – met laagdrempelig taalgebruik, humor en vooral, door de gezichten achter Zonne-Man te laten zien, veel echtheid.

Max: “We hadden direct een klik met de klant, dus we hebben via Zonne-Man ook zonnepanelen op ons kantoorpand geklikt!”