Wij zijn Backoffice

Werk uit handen nemen
Zodat we samen
stappen zetten

Om je kerntaken goed uit te kunnen voeren, heb je als non-profitorganisatie vaak met noodzakelijke bijzaken te maken. Maar hoe vind je hierin de juiste balans? En hoe zorg je ervoor dat de bijkomende processen niet te veel aandacht krijgen binnen jouw organisatie? Want wie de handen vol heeft aan zichzelf, kan geen vuist maken voor een ander.

“Ik ben eigenlijk elke minuut van een andere club”

– Lisa, projectmanager Backoffice

Backoffice
De achtervang voor jouw organisatie


Leden en donateurs zijn het bestaansrecht van een non-profitorganisatie. De goede band met hen staat dus altijd voorop. Dit maakt een zorgvuldige omgang met hun gegevens, betrouwbaar factureren en bereikbaar zijn dus méér dan noodzakelijk. Maar deze administratieve opgave betekent wel dat er minder capaciteit beschikbaar is voor de kerntaken van je organisatie.

MEO biedt daarom een uitgebreid pakket aan backoffice-diensten:

Lars geeft uitleg over Google Analytics

De dagelijkse gang van zaken
Geregeld

Als je aan MEO je secretariaat uitbesteedt, worden wij onder meer het landelijke coördinatiepunt en vaste postadres van je organisatie. De backoffice behandelt post en e-mail en is tijdens kantooruren het eerste aanspreekpunt voor vragen. Ook beheren we het archief, inclusief opslagruimte, en stellen we rapportages voor het bestuur van je organisatie op.

Wij verzorgen de leden- en donateursadministratie, waaronder het in- en uitschrijven van leden en donateurs, het verwerken van wijzigingen, facturering en meer. Mocht je personeel in dienst hebben, dan verzorgen we ook de salarisadministratie. De financiële administratie, zoals de boekhouding, jaarrekening en financiële stukken voor de VWS-subsidie, nemen we ook voor onze rekening.

Bestuursleden krijgen digitaal toegang, voor onder meer samenwerking aan websites, e-mail en toegang tot bestanden. Met het vormgeven en verzenden van voorlichtingsmateriaal en drukwerk, verzorgt de backoffice de communicatie met je achterban en eventuele andere belangstellenden.

Uit handen
Maar wel voldoende grip

Je backoffice uitbesteden is een grote stap. Hoe zorg je ervoor dat er wordt gecommuniceerd zoals jij dat voor ogen hebt? En hoe weet je zeker dat alles goed loopt?

Deze zorgen snappen wij als geen ander. Daarom heb je altijd realtime inzage in de activiteiten die wij doen: van het ticketingsysteem voor het beantwoorden van vragen tot het samen vastgestelde klantprofiel. Naast de realtime inzage, plannen we ook periodiek een overleg in. Hierbij bespreken we alle lopende zaken en bieden we je via dashboards altijd inzicht in de belangrijkste cijfers.

Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

social return
Backoffice met
sociale impact

Als je bij ons backoffice afneemt, dan helpen wij je om social return on investment (SROI) te creëren. Wil je weten hoe je samen met MEO jouw social-returnverplichting tot een maatschappelijke meerwaarde maakt? Ga naar onze speciale pagina over social return.