“Samen ongezien talent zichtbaar maken”

MEO werkt nu een jaar samen met diverse RMT’s. Dit zijn netwerkorganisaties die in het leven zijn geroepen om mensen te begeleiden naar (nieuw) werk. Bijvoorbeeld omdat ze niet happy zijn in hun huidige baan, een opleiding zoeken of ondersteuning nodig hebben binnen de arbeidsmarkt. MEO en ZKIJ Werkt Door, een van de RMT’s, maken dankzij hun succesvolle samenwerking samen ongezien talent zichtbaar en creëren daardoor een inclusieve en diverse arbeidsmarkt.

Door medewerkers een baan aan te bieden bij MEO, dragen zij bij aan een volledige capaciteit van de arbeidsmarkt en maken daarbij hun doelstelling waar: ‘ongezien talent zichtbaar maken.’ Juist daarom loopt de samenwerking met diverse RMT’s zoals ZKIJ Werkt Door ook zo goed. Zij geven namelijk een onderdeel van hun werk uit handen: de communicatie om deze burgers te bereiken, zowel online als offline. Om er zo voor te zorgen dat de mensen weten hoe ze ZKIJ kunnen bereiken.

“Creativiteit op de arbeidsmarkt verhogen door strategisch mee te denken”

Dat bereiken van die mensen, daar heeft MEO mee geholpen, zowel in offline als online communicatiemiddelen, die er nog helemaal niet was. De pilot van het Havenfestival was een groot succes als voorbeeld van de offline communicatie ondersteuning. MEO heeft het drukwerk, zoals de flyers, hiervoor verzorgd. Samen met het uitdelen van deze flyers én het gesprek wat ZKIJ aanging met de bezoekers, is de doelgroep op de juiste manier geraakt. Er is ruimte om het echte gesprek aan te gaan met de doelgroep. Karin, coördinator bij ZKIJ: “Als je tien mensen spreekt en drie ervan gaan al op de website kijken, is dat al een succes.”

“Door net dat stapje extra te zetten, bereik je samen nog meer”

MEO streeft altijd naar een fijne en langdurige samenwerking en daar is ZKIJ Werkt Door een goed voorbeeld van. Doordat je samenwerkt en beide focust op datgene waar jouw kracht ligt, bereik je de juiste doelgroep. Zo maak je samen ongezien talent zichtbaar en creëer je een inclusieve en diverse arbeidsmarkt. Beide partijen willen zich in de toekomst samen gaan focussen op live events en direct marketing, waarbij je het onbenut arbeidspotentieel direct kunt raken. Hierdoor raak je niet alleen de juiste snaar bij de doelgroep, maar inspireer je ook andere RMT’s om hun communicatie uit handen te geven aan MEO en samen die extra stap te zetten op weg naar een inclusieve en diverse arbeidsmarkt.