Koning kevin

Proceskoning Kevin kan bij MEO zichzelf zijn

Van voormalig producer in de gamesindustrie tot proceskoning op de afdeling webdesign. Oftewel: hoe Kevin als projectmanager bij MEO een nieuwe uitdaging heeft gevonden. 

Kevin is zijn carrière begonnen in de gamesindustrie als freelancer en schrijver voor verschillende gameswebsites en -publicaties. Hij werkte zich op tot PR en uiteindelijk producer, waar hij zijn organisatorische vaardigheden in de praktijk kon brengen. Hoewel het werk hem veel voldoening gaf, had de werkdruk en omgeving daar veelal wat anders over te zeggen. Na een burnout kwam hij bij MEO op de webafdeling terecht. Weliswaar een andere richting, maar eentje die goed aansluit op zijn kennis uit de gamesindustrie.

Kwaliteit en werkplezier

Als projectmanager op de afdeling webdesign is Kevin verantwoordelijk voor het vertalen van de klantwensen naar de studio en het adviseren van klanten over wat mogelijk is en wat niet. “Het gesprek met klanten is ontzettend belangrijk,” zegt Kevin. “Hoe kunnen we hun wensen realiseren? Wat kunnen we adviseren om een niet-realistische wens toch mogelijk te maken?” 

Daarnaast werkt Kevin voortdurend aan procesverbeteringen, zoals het beheren van de planning en het gelijkmatig verdelen van de werkdruk over de studio: “Ik vind bij de procesverbetering de kwaliteit van het product dat we leveren en het werkplezier in de studio even belangrijk.” 

Steeds een beetje anders

Kevin vindt het leuk om voor een divers scala aan klanten te werken, van patiëntenverenigingen tot bitterballenfabrikanten. “Er zit veel variatie in de klanten die we hebben, waardoor we steeds een andere manier kunnen vinden om te innoveren,” zegt hij. “Het veld van webdesign is constant in ontwikkeling, wat het dynamisch maakt en waardoor projecten steeds een beetje anders zijn. Daardoor kunnen we ook steeds stappen zetten om betere ervaringen aan onze klanten en hun websitebezoekers te bieden.” 

Als projectmanager voor patiëntenorganisaties kan Kevin op een heel specifieke manier op hun doelen inspelen. “Er moet vaak ontzettend veel informatie in hun websites verwerkt worden,” zegt Kevin. “De uitdaging is dan: hoe ga je dat doen op een manier die begrijpelijk is voor iedereen die de website bezoekt? Je wilt dat mensen zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken, want bij ziektes en aandoeningen is vaak sprake van een stressvolle situatie. Elke klant heeft daar weer andere wensen en verwachtingen bij, en daar moet je steeds weer net even anders in handelen.” 

Mening op prijs stellen

“In het verleden heb ik vaak met weerstand te maken gehad als ik mijn mening uitte en mijn professionele inzicht wilde delen. Bij MEO merk ik dat mijn mening op prijs gesteld wordt. Hier is een open dialoog en die vind ik ontzettend belangrijk om mijn ei kwijt te kunnen. Ik vind dat ook belangrijk om te stimuleren bij de webdesigners. Als je weet dat je je uit kunt spreken, ga je ook beter werk leveren. Als je minder snel je mening uit, komen bepaalde problemen of mogelijke procesverbeteringen niet snel naar boven.” 

Met zijn organisatorische vaardigheden en toewijding aan het leveren van kwaliteitsproducten en werktevredenheid in de studio, heeft Kevin zijn draai gevonden bij MEO en is hij klaar voor nieuwe uitdagingen in de toekomst. “Ik kan mezelf zijn, wat bijdraagt aan een minder stressvolle werkomgeving en meer werkplezier. En dat is voor mij ontzettend belangrijk.”