skip to Main Content
Duurzame service bij
een duurzame waterfles
Dopper
Wie een vraag of klacht heeft, wil een vriendelijk antwoord - MEO verzorgt de klantenservice van design-waterflessenfabrikant Dopper met positieve impact op mens en milieu.

Het resultaatMensen met vragen of klachten over hun Dopper worden te woord gestaan door onze medewerkers in Haarlem, die voor de klanten nét een extra stapje zetten.
De aanleidingDopper zocht in de buurt van Haarlem een partner die de klantenservice kan verzorgen, maatschappelijk een verschil maakt en de gewenste kwaliteit levert.

Dopper heeft een uitstekende reputatie op het gebied van klantenservice. De fabrikant van design waterflessen vindt het daarnaast belangrijk maatschappelijke impact te maken; niet alleen door het plasticprobleem op te lossen, maar ook door werk te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Voor het uitbesteden van de klantenservice is de sociale onderneming bij MEO terechtgekomen.

De oplossingEen klantenservice verzorgd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, met zoveel mogelijk geautomatiseerde handelingen.

MEO verzorgt de klantenservice van Dopper: vragen van klanten – over hun fles of over bijvoorbeeld een bestelling – worden telefonisch, via e-mail en via sociale media beantwoord. Dit gebeurt snel, vriendelijk, informeel en vaak met een persoonlijk tintje, bijvoorbeeld een handgeschreven kaartje met een presentje als iemand lang op een bestelling heeft moeten wachten – vaak komen er ook leuke kaartjes en zelfs snoep en stroopwafels terug.

Dankzij deze opdracht worden drie betaalde functies gecreëerd voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij leveren als klantenservicemedewerkers uitstekend werk, op het door Dopper gewenste kwaliteitsniveau.

MEO heeft contact met magazijnen en verkooppunten voor vragen over bestellingen en leveringen. Veelvoorkomende vragen geeft MEO door, zodat Dopper dat in het productieproces mee kan nemen. Omdat de fabrikant niet zelf de klantenservice hoeft te bemensen, zijn de handen vrij om zich te richten op de kerntaak: strijden tegen het plasticprobleem. Tegelijk heeft MEO de belofte gedaan om wegwerpplastic van de werkvloer te weren. Hiermee zorgt deze opdracht voor dubbele impact: zowel qua arbeidsparticipatie als op het gebied van het milieu.

Vraag nu jouw gratis exemplaar aan van het fonkelnieuwe MEO Magazine
  • Interviews met MEO'ers
  • Artikelen over samenwerkingen, zoals met Dopper en de Nederlandse Vereniging voor Autisme
  • Kijkjes achter de schermen
  • … en nog véél en véél meer!
Back To Top