skip to Main Content

Ouderen verbinden door betere vindbaarheid

ANBO, ook wel de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen, is een onafhankelijke vereniging van, voor en door leden. Leden helpen elkaar, delen informatie en ervaringen. Sinds de oprichting in 1900 behartigen zij de belangen van ouderen, bijvoorbeeld op het gebied van pensioenen en belastingen. ANBO biedt leden op deze onderwerpen informatie, advies en ondersteuning. Ze brengen mensen bij elkaar door hun ontmoetingstrefpunt. En ze werken nauw samen met andere (ouderen) organisaties als dat nodig is. Om hen vindbaar te maken, is MEO een succesvolle pilot gestart.

Sinds de stop van de samenwerking met een ander mediabureau, nam MEO het stokje over voor de online vindbaarheid van deze vereniging. Middels het gebruik van een Google Ad Grants programma is er een succesvolle pilot* gestart. Met Google Ad Grants laten non-profitorganisaties de hele wereld weten waar ze zich voor inzetten. Zo zorg je ervoor dat meer mensen jouw organisatie kennen, werf je zo donateurs en vind je nieuwe vrijwilligers door middel van Google-zoekadvertenties. Hiermee komt de boodschap van de organisatie terecht bij mensen die zoeken naar non-profitorganisaties zoals die van jou. Zodra je aan de vereisten voldoet als organisatie, krijg je tot wel €10.000 per maand aan zoekadvertenties op Google. Doordat ANBO ook in het bezit was van een betaald account en deze niet los van elkaar te zien zijn, is het pilot budget met 25% verminderd en zijn de conversies verhoogd.

Dominiek Chenault, Marketeer bij ANBO: “Kennis hebben van non-profits en daardoor heel goed actief meedenken over onze mogelijkheden, dat is MEO voor mij. Het buiten de lijntjes denken, wat ze doen en daardoor met nieuwe ideeën komen, is iets wat heel fijn is voor een klant. Het goed weergeven van een dashboard met onze gegevens en resultaten, maakt het voor ons ook nog eens onwijs overzichtelijk. MEO begrijpt het vak, zowel voor onze doelgroep als voor de organisatie zelf.”

Die pilot was een enorm succes voor zowel MEO als de ANBO. Op basis van de pilot, de aanbevelingen en de meerwaarde voor de organisatie is de vraag ontstaan om een offerte te maken om dit succes te continueren. Deze betreft een Online Marketing jaarabonnement. Samen gaan ze ook verder met advertenties via Social Media; hiermee is de ANBO al langer bezig, maar gebruikt zij liever de expertise van MEO voor meer conversie tegen lagere kosten.

*Een proefperiode voor klanten voor een abonnement ingaat

Back To Top