Content maakt het verschil
5 juli 2019Websites vallen of staan met de content die erop te vinden is. Staat er geen inhoud op waarnaar je potentiële publiek op zoek is, dan is de kans klein dat zij op jouw website terechtkomen. Onze online marketeers weten gelukkig precies hoe ze die kans juist zo groot mogelijk kunnen maken.
Online marketing en content creëren is een heel logische combinatie, want die content is nodig om je website vindbaar te maken via zoekmachines. Informatie die relevant is voor de doelgroep vergroot de kans dat je website hoog in de zoekresultaten van Google terechtkomt.
Stel dat je een website hebt over het houden van katten als huisdier. Waarschijnlijk heb je al de nodige algemene informatie over katten op je website staan, maar dat is niet waar je doelgroep specifiek op zoekt. Die zoekt via Google eerder antwoord op vragen als ‘heeft mijn kat vlooien?’ of ‘hoe maak ik zelf een kattenluik?’. Als je website goed scoort op dit soort veelgevraagde informatie, dan komt het publiek praktisch vanzelf.
Over die onderwerpen moet dan wel eerst content gemaakt worden. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker voor organisaties die niet de mankracht of tijd hebben om een heel contenttraject op te zetten. Bovendien vereist het maken van relevante content ook veel kennis over waar de doelgroep precies naar op zoek is.
Wij maken de content
Wij snappen dat niet iedereen die tijd, mankracht en kennis heeft. Daarom kunnen wij die relevante content verzamelen voor onze klanten, of zelf content creëren. Onze online marketingafdeling gaat daarbij eerst op zoek naar veelgebruikte zoekwoorden binnen het vakgebied van de klant. Bij de kattenwebsite zijn dat bijvoorbeeld ‘vlooienmiddel kat’ of ‘zelf kattenluik maken’.
Bij die trefwoorden zoeken we vervolgens relevante of actuele informatie, waarvan we content maken in de vorm van blogs of nieuwsberichten. Denk aan een bericht waarin verschillende anti-vlooimiddelen voor katten aan bod komen.
We kunnen ook de contentplanning en verzending van nieuwsbrieven op ons nemen. In de contentplanning staat welke berichten wanneer verschijnen, en via welke kanalen (website, nieuwsbrief, social media) ze worden verspreid. Ook dat is belangrijk, want het zoekgedrag van mensen verandert gedurende het jaar. Tijdens warm weer zal er bijvoorbeeld meer naar vlooien worden gezocht, omdat katten dan vaker naar buiten gaan. Zo laten we de content mooi aansluiten op de informatiebehoefte van uw doelgroep.
Heeft uw organisatie al een mooie website, maar heeft uw publiek u nog niet weten te vinden? Neem dan gerust eens contact met ons op. Want content maakt het verschil.