Chocolaterie en pannenkoeken-huis Candela
20 januari 2018Online marketing optimalisatie voor chocolaterie en pannenkoekenhuis Candela.
Chocolaterie en pannenkoekenhuis Candela zit midden in Amsterdam. De pannenkoeken worden er ambachtelijk gebakken en er wordt gebruik gemaakt van Fairtrade ingrediënten bij het maken van de lekkernijen.
Website optimalisatie
Candela heeft eerder een groot online-marketingbureau ingeschakeld om zijn websites te optimaliseren en advertenties te beheren. Dit kostte veel geld met beperkt resultaat. Er is besloten om dit contract te beëindigen, waarna de online verkopen naar bijna 0 terugliepen. MEO heeft toen de opdracht opgepakt. Bij de eerste kennismaking kwamen de volgende knelpunten naar voren:
- Hoe gaan we ons online bereik vergroten?
- Hoe gaan we onze online verkopen laten stijgen?
- Welke communicatiemiddelen kunnen we inzetten?
- Hoe kunnen we meer mensen naar het pannenkoekenhuis leiden?
Onze aanpak
Bij de start van de opdracht is er een nulmeting gedaan. Hieruit kwam naar voren dat het aantal bezoekers van de websites nihil was. De reden hiertoe was slechte organische vindbaarheid en de reeds gestopte advertenties.
In Google AdWords zijn er gerichte advertenties gemaakt voor het pannenkoekenhuis en voor de producten van de chocolaterie. Op basis van feestdagen zijn er succesvolle campagnes gemaakt die zijn gebaseerd op de herfst, Sinterklaas, Kerst en Valentijnsdag. Aanvullend is er gebruik gemaakt van Google Shopping, voor een makkelijkere en betere vindbaarheid van de producten van de chocolaterie. Ook zijn de titels van de producten op chocolade-versturen.nl verbeterd, zodat ze beter vindbaar zijn. Ten slotte wordt nu de e-mailmarketing geïmplementeerd, om de klantwaarde en merkloyaliteit te verhogen.
1040% meer online verkopen
Er zijn mooie resultaten neergezet voor zowel het pannenkoekenhuis als de chocolaterie. Zo zijn de AdWords kosten voor het pannenkoekenhuis met 30% per klik verlaagd en zijn er 50% meer bezoekers per maand op de website. Daarbij zijn er veel meer internationale reserveringen, dankzij een Engelstalige campagne.
De chocolaterie heeft sinds de optimalisatie 1040% meer online verkopen gegenereerd. Dit is te danken aan 390% meer gebruikers van de website dan voor de samenwerking. Bij de chocolaterie zijn de kosten per klik gedaald met 40% en zijn er 150% meer organische bezoekers op de website, door de aanpassingen op de productpagina.
Ben je benieuwd wat MEO voor jouw online marketing kan betekenen? Neem dan contact met ons op.