WSP

WSP NHN helpt werkgevers om het juiste personeel te vinden – MEO heeft een campagne ontwikkeld zodat werkgevers WSP NHN weten te vinden

Het resultaat

Grotere bekendheid bij werkgevers in Noord-Holland Noord over de diensten van WSP NHN.

De aanleiding

Eén aanspreekpunt
voor werkgevers

WSP NHN wil werkgevers bereiken om op een sociale manier personeel in dienst te nemen.

Verschillende gemeenten en organisaties die zich richten op arbeidsbemiddeling hebben zich verenigd onder de vlag van WSP NHN. Hiermee krijgen werkgevers één vast aanspreekpunt om geschikt personeel te werven onder bijvoorbeeld mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo wil de organisatie meer mensen naar een betaalde baan helpen. Nog niet alle werkgevers in de regio zijn met WSP NHN bekend. Om de bekendheid te vergroten is MEO ingeschakeld, onder meer omdat we als sociale onderneming goed aansluiten bij de doelstellingen van WSP NHN.

De oplossing

Een volledige campagne

Een volledige campagne om WSP NHN als ‘gereedschap’ voor werkgevers bekend te maken.

Uit een creatieve sessie met alle partijen die bij WSP NHN betrokken zijn is het idee ontstaan om de organisatie te presenteren als ‘gereedschap’. Hierop heeft MEO een huisstijl ontwikkeld, een promotiefilm en een koffertje dat uitgedeeld kan worden aan werkgevers. In het koffertje zit door MEO geschreven en vormgegeven informatiemateriaal over WSP NHN, om werkgevers te overtuigen van de voordelen van sociaal ondernemen en met uitleg over wat de organisatie daarbij kan bieden.

Daarnaast zijn er e-mailnieuwsbrieven geschreven en vormgegeven om werkgevers mee te informeren. Ook zijn er door MEO teksten voor sociale media en persberichten aan WSP NHN geleverd om te versturen.