Impact Centre Erasmus

Wil je de maatschappelijke impact van jouw organisatie maximaliseren? Dan ben je bij Impact Centre Erasmus aan het juiste adres. Dit onderwijs- en onderzoeksinstituut, dat deel uitmaakt van de Erasmus Universiteit Rotterdam, is een ware krachtpatser op het gebied van onderzoek, opleidingen en het versterken van impactdenken en -doen in Nederland. Met hun tools voor impactsturen en -meten, ondersteunen ze organisaties bij een effectievere inzet van mensen en middelen om economische, maatschappelijke en ecologische doelen te bereiken.

Het resultaat

Bij het bereiken van organisaties maakt Impact Centre Erasmus al langer gebruik van Google-campagnes. Charlotte Put, officemanager bij Impact Centre Erasmus: “We wilden van een reguliere partij overstappen naar een dienstverlener met een extra: een gesprekspartner die onze campagnes effectiever kan maken én die zelf beoogt impact te maken.”

De aanleiding

Een match met impact

Hier zijn wij in beeld gekomen. Als expert in Google-advertenties én als sociale onderneming, delen we dezelfde waarden als Impact Centre Erasmus. Charlotte Put: “Wat ons aantrok in MEO, was niet alleen hun expertise op het gebied van online marketing, maar ook hun sociale ondernemingsgeest. Dat we ook opleidingen geven over sociaal ondernemen, maakt onze samenwerking nog passender.”

Max van der Burght, salesmanager bij MEO: “Met de samenwerking creëren we dubbele impact: door de Google-advertenties van Impact Centre Erasmus te optimaliseren, kunnen zij meer organisaties helpen om hun impact te vergroten. Tegelijkertijd helpt de opdracht ons om meer kansen te bieden aan ongezien talent!”

De oplossing

Zichtbare resultaten

We zijn begonnen met een pilot om de vindbaarheid van de masterclass ‘Impact in One Day’ te verbeteren. Een campagne vraagt continu aanscherpen om ook effectief te kunnen zijn. Ondertussen staat alweer een nieuw leerprogramma op de agenda en werken we verder aan de optimalisatie van de campagnes. We hebben ook een dashboard met managementrapportages ontwikkeld, waarin de conversies zijn opgenomen. Zo kunnen we de impact van elke campagne op elk platform zichtbaar maken!