skip to Main Content
De zwembadbranche toont de
voordelen van werken in het water
Werken in het water
Een complete campagne om jongeren te overtuigen van de voordelen van werken in de zwembadbranche.
Werken in het water

Het resultaatVan campagnefilmpje tot promotiedrukwerk tot vacaturesite, een complete campagne over Werken in het water.
De aanleidingDe Vereniging Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) wil het personeelstekort in de zwembadbranche oplossen.

De leden van WiZZ ervaren dat maar weinig jongeren kiezen voor een carrière in de zwembadbranche. De organisatie heeft ons gevraagd om de wensen van de doelgroep, jongeren die een sportopleiding volgen, in beeld te brengen en op basis daarvan een campagne te ontwikkelen en uit te voeren.

De oplossingDe campagne Werken in het water.

Op basis van interviews, concurrentieanalyses en ander onderzoek is geadviseerd om vooral de nadruk te leggen op de vrijheid en flexibiliteit die werken in het zwembad biedt. Geen 9-tot-5-baan, maar wisselende werktijden die ruimte overlaten voor andere interesses, met name het beoefenen van andere sporten.

Een groot aantal jongeren dat de onderzochte sportopleiding afrondt, heeft moeite een baan in de sport te vinden. Werken in het water biedt de mogelijkheid om toch op het gebied van lichaamsbeweging een carrière op te bouwen en tegelijk ruimte te houden om de eigen sport, wat vaak een belangrijke motiverende factor is geweest om de opleiding te kiezen, te blijven beoefenen.

We hebben voor de campagne een spetterende promotievideo ontwikkeld, een website waarop zwembaden hun vacatures kunnen plaatsen, en divers promotiedrukwerk, zoals posters, folders en flyers.

Back To Top