skip to Main Content
Een gestroomlijnde
backoffice voor de NVA
Nederlandse Vereniging voor Autisme
De Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) besteedt de backoffice uit aan MEO en houdt zo meer tijd en middelen over om de belangen van mensen met autisme te behartigen.
Nederlandse Vereniging voor Autisme
Het resultaatEen nieuwe ledenadministratie onder beheer van MEO, die minder complex is en meer mogelijkheden biedt voor verdere efficiëntieslagen.
De aanleidingDe NVA wilde een kostenbesparing doorvoeren binnen de organisatie en zocht een manier om de administratie efficiënter te laten verlopen.

De NVA zet zich als stichting in voor mensen met autisme en hun naasten. De stichting organiseert lezingen, trainingen en faciliteert lotgenotencontact. Ook geeft de NVA de Autipas uit, waarmee mensen met autisme aan anderen kenbaar kunnen maken dat zij autisme hebben.

Logo Nederlandse Vereniging voor Autisme
De oplossingLedenadministratie in een nieuw systeem onderbrengen.

We hebben een aantal van de backofficediensten uit handen van de NVA genomen, zoals de leden- en donateursadministratie. De eerste stap was om het ledenbestand over te zetten naar een nieuw programma, zodat de ledenadministratie meer overzicht biedt en zowel sneller als beter bijgewerkt kan worden.

Dit programma biedt meer zicht op de gegevens die de NVA wel en niet heeft over zijn leden. Leden van de NVA komen bij MEO terecht als zij de stichting bellen met vragen over de leden- of financiële administratie, bijvoorbeeld als zij een adreswijziging door willen geven. Door deze backofficediensten uit te besteden, realiseert de NVA een kostenbesparing en kan het zich meer richten op de kerntaken.

Vraag nu jouw gratis exemplaar aan van het fonkelnieuwe MEO Magazine
  • Interviews met MEO'ers
  • Artikelen over samenwerkingen, zoals met Dopper en de Nederlandse Vereniging voor Autisme
  • Kijkjes achter de schermen
  • … en nog véél en véél meer!
Back To Top