skip to Main Content
Bovenaan in Google
door effectieve advertenties
Mylan
Geneesmiddelenproducent Mylan neemt geen genoegen met een tweede plaats, maar wil met zijn producten als Betadine en Dermatix bovenaan in Google’s zoekresultaten verschijnen. MEO is de online-marketingpartner die dat voor elkaar krijgt.
Het resultaatEen bezoekersstijging én een kostendaling dankzij slimme advertenties
De aanleidingNummer 1 in Google voor een hoge productbekendheid

Mylan is producent van verschillende geneesmiddelen, onder meer voor wondverzorging (Betadine) en ter behandeling van littekens (Dermatix), schimmelnagels (Naloc), slechte adem (CB12) en luizen (Prioderm).

Voor een hoge productbekendheid, wil Mylan bij relevante zoekopdrachten als eerste resultaat in zoekmachine Google verschijnen. Hiervoor was aanvankelijk een ander online-marketingbureau ingeschakeld. Vanwege de uitgebreide dienstverlening, is Mylan in 2018 overgestapt op de online-marketingdiensten van MEO.

De oplossingGerichte advertentiecampagnes

Voor verschillende producten hebben we gerichte acties ondernomen. Zo is met een advertentiecampagne in Google het aantal websitebezoekers voor Prioderm met 42% gestegen.

De Google-campagne voor Naloc heeft 30.000 extra bezoekers opgeleverd, terwijl de kosten per klik gehalveerd zijn. De campagne voor Betadine heeft, met een zeer klein advertentiebudget, in de eerste maand 36 % extra bezoekers opgeleverd.

Back To Top